ZAPYTANIE OFERTOWE NR 9/RR/PROJ/2018
Dotyczy projektu zatytułowanego „Innowacyjna nisko odpadowa technologia kształtowania pierścieni wielkogabarytowych” (projekt realizowany w ramach Działania 1.1: Projekty B+R przedsiębiorstw, Poddziałanie 1.1.2: Prace B+R związane z wytworzeniem instalacji pilotażowej/demonstracyjnej Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego).
Umowa o dofinansowanie projektu podpisana z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie dnia 01.07.2016 r. (umowa POIR.01.01.02-00-0079/16).
Informacje ogólne
Nazwa zamawiającego: Zarmen FPA Sp. z o.o.
Termin składania ofert: do dnia 19.07.2018 r., godzina 23.59.59
Miejsce i sposób składania ofert
Oferta może być złożona:
-
w formie elektronicznej na adres biuro@zarmenfpa.pl. Temat wiadomości: „Oferta – 9/RR/PROJ/2018”,
-
w formie papierowej na adres do korespondencji Zamawiającego: Zarmen FPA Sp. z o.o., ul. Filarskiego 39, 47-330 Zdzieszowice.
Za datę złożenia oferty uznaje się datę wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę: biuro@zarmenfpa.pl
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
Wojciech Jendrosek, wojciech.jendrosek@zarmenfpa.pl, tel. 77 545 70 01, tel. kom. 607 609 589
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu zatytułowanego „Innowacyjna nisko odpadowa technologia kształtowania pierścieni wielkogabarytowych” (nr projektu POIR.01.01.02-00-0079/16).
Kategoria ogłoszenia
Usługi
Podkategoria ogłoszenia
Usługi inne
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo: opolskie
Powiat: krapkowicki
Miejscowość: Zdzieszowice
Opis projektu
Celem projektu zatytułowanego „Innowacyjna nisko odpadowa technologia kształtowania pierścieni wielkogabarytowych” jest opracowanie i zweryfikowanie nisko odpadowej technologii kształtowania pierścieni wielkogabarytowych o złożonej geometrii przekroju, wykonanych z całego spektrum gatunkowego stali, w tym stali specjalnych oraz stopów metali nieżelaznych.
Tryb zamówienia
- Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (z późniejszymi zmianami).
- Niniejsze zamówienie zostaje przeprowadzone zgodnie z zachowaniem zasady rozeznania rynku.
- O wprowadzonych zmianach Zamawiający poinformuje Wykonawców.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień.
- W ramach niniejszego zapytania Zamawiający nie dopuszcza możliwości przyjmowania ofert częściowych.
Warunki dotyczące zamówienia - kryteria dostępu
- Zapytanie ofertowe dotyczy potencjalnych oferentów prowadzących działalność zgodną z opisem przedmiotu zamówienia.
- O udzielnie zamówienia mogą się ubiegać oferenci, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- O udzielnie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści danego zapytania ofertowego.
- Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wykluczeni zostaną oferenci, którzy są z Zamawiającym powiązani osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym a Wykonawcą polegające na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze Wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Oferent powinien posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
- Oferent powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- Oferent powinien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Wobec Oferenta nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
- Oferent nie może zalegać z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
- W postępowaniu może wziąć udział Oferent, który nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych; oraz wspólnik spółki jawnej, partner lub członek zarządu spółki partnerskiej; komplementariusz spółki komandytowej oraz spółki komandytowo-akcyjnej; członek organu zarządzającego osoby prawnej nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Opis przedmiotu zamówienia
-
Dane projektu podlegającego audytowi:
-
Koszty projektu:
- wartość kosztów kwalifikowanych projektu: 34.745.522,26 zł
- kwota dofinansowania: 13.898.208,90 zł
-
Kategorie kosztów
- W ramach projektu ponoszone są wydatki związane z wynagrodzeniami, usługami zewnętrznymi oraz kosztami operacyjnymi.
- Okres realizacji projektu: od 1 kwietnia 2016 r. do 30 czerwca 2019 r.
-
Termin realizacji audytu:
- Planowany termin realizacji audytu to 16-31.08.2018 r. Z ważnych powodów Zamawiający może przesunąć termin zakończenia audytu konsultując go z Wykonawcą.
-
Koszty projektu:
-
Szczegółowy zakres audytu:
Audytor powinien dokonać oceny dokumentów finansowych i rzeczowych w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Wnioskodawcę. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana będzie wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Wnioskodawcę dokumentach związanych z realizowanym zadaniem/projektem.
Audyt zewnętrzny projektu obejmował będzie m.in. następujący zakres:
-
weryfikację kwalifikowalności poniesionych kosztów i sposobu ich dokumentowania, w tym m.in.:
- weryfikację, na podstawie reprezentatywnej próby, oryginałów dowodów księgowych dokumentujących zdarzenia dotyczące realizacji zadania/projektu (w okresie objętym audytem), w tym weryfikację opisu dowodów księgowych (klauzul), zgodnie z warunkami umowy; dobór próby powinien być oparty na metodach statystycznych,
- ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych kosztów (w tym m.in. czy zostały faktycznie poniesione, czy są zasadne, czy są związane z realizacją zadania/projektu, czy zostały poniesione w terminie realizacji zadania/projektu zgodnie z zasadą efektywności i racjonalności);
- sprawdzenie poprawności zakupu towarów i usług pod kątem: stosowania ustawy PZP lub, dla podmiotów zwolnionych z jej stosowania, zachowania zasady konkurencyjności, przejrzystości i jawności, w tym również z ustalonymi przez podmiot dokonujący zakupu zasadami i praktykami;
- sprawdzenie, czy w przypadku zakupu towarów lub usług od podmiotów powiązanych z wykonawcą osobowo lub kapitałowo wykonawca posiadał stosowną zgodę NCBR (jeśli dotyczy);
- sprawdzenie wniesienia przez wykonawcę wkładu własnego, zgodnie z warunkami wskazanymi w umowie;
- sprawdzenie zakupionych środków trwałych i środków trwałych w budowie w ramach projektu oraz weryfikacja odpisów amortyzacyjnych;
- sprawdzenie występowania podwójnego finansowania kosztów; sprawdzenie statusu podatkowego wykonawcy (w szczególności w zakresie podatku VAT);
- analizę poprawności dokumentowania poniesionych kosztów;
- sprawdzenie, czy wykonawca stosuje odrębny kod księgowy umożliwiający łatwą identyfikację operacji współfinansowanych ze środków programu;
-
sprawdzenie kompletności i poprawności posiadanej przez wykonawcę oryginalnej dokumentacji związanej z realizacją umowy o dofinansowanie:
- dla dostaw, usług: dokumenty związane z wyborem wykonawcy dostaw usług: umowy dotyczące realizacji zamówień, faktury, rachunki lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej potwierdzające dokonanie zakupów, protokoły odbioru wykonanych prac oraz dowody uregulowania zobowiązań finansowych wynikających z dokonania zakupów,
- dla kosztów osobowych i bezosobowych: dokumenty potwierdzające poniesienie tych kosztów na rzecz osób zatrudnionych do realizacji projektu (płaca brutto lub jej część proporcjonalna do zaangażowania danej osoby na rzecz projektu, z jej wszystkimi kwalifikującymi się do refundacji składowymi) oraz dowodami płatności,
-
weryfikację prawidłowości oryginalnych dokumentów księgowych potwierdzających poniesione koszty pod względem:
- formalnym (data wystawienia, właściwy odbiorca/wystawca dokumentu, kwota usługi/dostawy, netto/brutto/słownie, sposób płatności, NIP, podpisy, opis kosztu na odwrocie dokumentu umożliwiający powiązanie kosztu z projektem);
- merytorycznym (czy dokumentowany koszt odpowiada danym umieszczonym we wniosku lub załącznikach do wniosku);
- weryfikację czy w wykazanych we wniosku kosztach bezpośrednich zostały ujęte koszty ogólne rozliczane metodą ryczałtową (dotyczy kosztów ogólnych rozliczanych metodą ryczałtową),
- weryfikację merytoryczną projektu w zakresie:
- zgodności wykonanych działań z opisem projektu i harmonogramem rzeczowo-finansowym,
- adekwatności ponoszonych kosztów w stosunku do zadań zrealizowanych w ramach projektu i osiągniętych wskaźników,
- rzeczywistej realizacji projektu poprzez oględziny miejsca i przedmiotu projektu (postęp rzeczowy).
-
weryfikację kwalifikowalności poniesionych kosztów i sposobu ich dokumentowania, w tym m.in.:
- Miejsce przeprowadzenia audytu: Zdzieszowice, ul. Filarskiego 39.
- Potwierdzeniem prawidłowego przeprowadzenia audytu będzie raport z audytu, który powinien zostać przekazany Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach. Termin sporządzenia raportu nie później niż do 10 września 2018 r.
Kody wspólnego słownika zamówień (CPV)
79212000 - 3 - usługi audytu
Warunki zmiany umów
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie:
- Rozwiązania umowy, bez regresu odszkodowawczego ze strony wykonawcy, jeżeli z Zamawiającym zostanie rozwiązana umowa o dofinansowanie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
- Zmiany harmonogramu realizacji umowy wynikającej z postanowień umowy Zamawiającego z NCBiR, jeżeli umowa ta została zmieniona po udzieleniu zamówienia.
- Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty jest dopuszczalna w sytuacji, gdy jest ona korzystna dla Zamawiającego i nie była możliwa do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, a ponadto jej dokonanie wskazane jest w szczególności, gdy:
- nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
- wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony.
Warunki unieważnienia postępowania
Zamawiający może unieważnić postępowanie, w sytuacji, gdy:
- cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę przeznaczoną na finansowanie zamówienia,
- w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie przez NCBiR, co skutkowałoby nieprzyznaniem środków dotacyjnych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Termin ważności oferty
Oferta powinna być ważna nie krócej niż do dnia 14 sierpnia 2018 r.
Opis sposobu przygotowania oferty
- Oferta powinna zostać złożona na formularzu oferty (załącznik nr 1).
- Do oferty należy dołączyć:
- Oświadczenie potwierdzające spełnienie wybranych warunków dotyczących zamówienia określonych w punkcie nr IV niniejszego zapytania (załącznik nr 2).
- Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych z Zamawiającym (załącznik nr 3).
- Oferta powinna:
- zawierać datę sporządzenia,
- zawierać adres Oferenta, nr NIP Oferenta (lub równoważny nr obowiązujący w kraju, w którym podmiot jest zarejestrowany),
- zawierać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, telefon i adres e-mail, osoby wyznaczonej do kontaktów z Zamawiającym,
- zawierać wartość oferty netto i brutto,
- zawierać warunki płatności, w tym termin płatności faktury,
- zawierać termin ważności oferty,
- być opatrzona podpisem osoby upoważnionej lub umocowanej do reprezentowania oferenta.
Oferenci składający oferty na poszczególne usługi mogą przed terminem składania ofert zmienić, uzupełnić lub wycofać swoją ofertę.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
W toku oceny ofert Zamawiający może podjąć negocjacje cenowe ze wszystkimi oferentami na równych warunkach. Przebieg negocjacji będzie potwierdzony pismem w formie protokołu z negocjacji.
Kryteria oceny ofert oraz sposób nadawania punktacji
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert, spełniających warunki udziału w postępowaniu ofertowym, na podstawie następujących kryteriów:
Lp. | Kryterium | Metedologia przyznawania punktów | Waga |
---|---|---|---|
1 | Cena | Cena najtańszej spośród złożonych i prawidłowych pod względem formalnym ofert zostanie podzielona przez cenę każdej oferty i pomnożona przez 100 punktów. | 100% |
Oferty, spełniające wszystkie wymogi przedstawione w niniejszym zapytaniu ofertowym, zostaną uszeregowane od najmniej korzystnej do najbardziej korzystnej w ramach kryterium cena. W postępowaniu ofertowym zwycięży oferent, który zdobędzie najwyższą liczbę punktów. W przypadku ofert o tej samej ilości punktów Zamawiający przewiduje przeprowadzenie dogrywki polegająca na złożeniu ponownych ofert cenowych. Nowe oferty nie mogą zawierać cen wyższych od pierwotnie oferowanych.
Wykluczenia
W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie publiczne nie może zostać udzielone podmiotowi powiązanemu z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo, w związku z czym Oferent zobowiązany jest do dostarczenia wraz z ofertą oświadczenia stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.